Entering data on a website on raspberry

• Head out together.

I want to get some additional data of the customer.

Therefore I want to use the raspberry dot

I will automatically sent an email after I stay in my hotel to the guest. When he clicks on the link, the browser should open a connection to my website on my raspberry.

There he can enter the address for the invoice.

After finishing the input, he clicks send.

Then I have a use this data on my Raspberry in the local running power shell.

The link that I sent to the customer should include the booking number. My program not to sense the mail knows this booking number.

So on my website, when the customer wants to enter his invoice data, the reservation number yes filled out before.

Can you give me some advice how to set up a website and how I can store the data which the customer entered?

Thank you very much that.

Marco

• Your question doesn't really make sense. You want to get additional information from your guests by sending them a email, that has a link to a form, where they can put there address in.

Where do you get the email from? Whether you get it from the booking process or when they check in, you could probably just ask them for their address.

Also, maybe consider sending the invoice per email or printing it at checkout.

In general, you will need at least a little bit of understanding of how websites work, because we are not writing a website for you. There are many tutorials on YouTube.

You'll need a website, for you its best to start with basic HMTL, CSS and JS. You'll also need an API that stores the data in a database. You could also use JavaScript for that, or any other language you want. For the database I would suggest MySQL.

• Alternative with Low-Code/No-Code:

Check out a low-code or no-code solution like Appsheet. You can create apps within a few minutes just by configurating your app in the WebEditor.
    This usecase should be implemented in less than a day. I do a lot of small usecases with Appsheet.

To do so:
    - Set up an Appsheet app

- put in your data in Google Sheets
    - place a tablet (or raspberry pi in the hotel room and open the app)

- done

Well in my humble opinion, of course without offending anyone who thinks differently from my point of view, but also by looking into this matter in a different way and without fighting and by trying to make it clear and by considering each and every one's opinion, I honestly believe that I completely forgot what I was going to say.

• Hallo,

also wenn die Frage wirklich real ist wäre meine allererste Frage: warum muss man die Adresse nicht schon beim Buchen angeben? Kann bei dir jeder nur unter Angabe des Namens reservieren? Und warum muss der Gast die Rechnung explizit anfordern, warum versendest du sie nicht automatisch? Oder landet das Geld ohne Rechnung in einer Schwarzgeldkasse *SCNR*?

Gruß, noisefloor

• Your question doesn't really make sense. You want to get additional information from your guests by sending them a email, that has a link to a form, where they can put there address in.

Where do you get the email from? Whether you get it from the booking process or when they check in, you could probably just ask them for their address.

Also, maybe consider sending the invoice per email or printing it at checkout.

In general, you will need at least a little bit of understanding of how websites work, because we are not writing a website for you. There are many tutorials on YouTube.

You'll need a website, for you its best to start with basic HMTL, CSS and JS. You'll also need an API that stores the data in a database. You could also use JavaScript for that, or any other language you want. For the database I would suggest MySQL.

• Thanks for all answers.

If it possible to get an information how to setup a website so that a guest can enter missing data.

That’s all what I need.

the other Tipps does not help me because our process is not like a normal hotel. There is no reception and company’s book over booking and to I have not the address of the company.

And then they write to me and want an invoice. So I have to copy manually the address from the mail into my software. And I want to automate that step by using a website

• Where are you located and where is the not normal hotel? The bookers pay in advance via credit card or drop their money cash at the no reception? So you don't know their real identity or email? How is the cash flow, do you have a bank account or is it by western union? What do you document on the invoice? What if they do NOT ask for an invoice?

Questions over questions :)

Your business appears not very trustworthy :cool:

Optimismus ist nur ein Mangel an Informationen?

• Sorry, macht doch alles keinen Sinn. Die Leute buchen nicht direkt bei dir, aber wollen eine Rechnung von dir... passt nicht. Mal absehen davon, dass es stark fragwürdig ist, wenn man als vermeintlicher Hotelier nicht weiß, wer bei einem Übernachten.

Ich denke, der Post ist Spam über Getrolle. Ich bin raus.

Gruß, noisefloor

• Die Frage ist total generisch - kannst du auch in jeden anderem Forum stellen.

Die Webseite ist auch das kleinste Ding - das ist ein einfaches Formular. Die Frage ist eher, womit du serverseitig arbeiten willst (oder musst). Außerdem fehlt die Angabe, wie die Buchungsnummer den serverseitig gespeichert ist. Die gibt es ja scheinbar, auch wenn dir andere Daten von deiner Buchungsagentur systematisch vorenthalten werden.

Gruß, noisefloor

• Also ich habe alles in einem PMS, wo alle Buchungen einlaufen. Mit Datum, Zimmernummer, Preis und Name des Gastes.

Aber nicht die Rechnungsadresse. Die kommt nie aus Booking.

Auf alles kann ich per RestApi mit PowerShell zugreifen.

Am Anreisetag sende ich den Gästen ne WhatsApp mit der Zimmernummer und dem Code für die Zimmertür. Klappt alles perfekt in PowerShell.

Aber… dann schreibt mir als Beispiel die Sekretärin, dass die Rechnung an Firma

ABC GmbH

Teststrasse 123

In 12345 Berlin

gehen soll.

Und das kommt per Mail einfach in freiem Text.

Nun möchte ich am Anreisetag per PowerShell ne WhatsApp oder Mail raussenden, dass bei bedarf einer Rechnung man auf das Formular kommt und dort die Daten eingibt.

Klar, könnte auch auf Antwort per WhatsApp oder Mail warten und das dann manuell übernehmen.

Wenn automatisiert geht es ja nur, wenn das Format genau eingehalten wird. Oder?

Und da bekomme ich ne bessere Datenqualität für die Automatisierung, wenn der Buchende über win Webportal geht.

Sehe ich doch richtig oder?

Und da dachte ich an ne Webseite und habe hier gefragt, wie ich die aufsetzt, dass die Buchenden das dort eingeben. Dann habe Ich es sie den api und dort ist mein PowerShell und ich kann es in mein PMS übernehmen und die Rechnung als pdf erzeugen und per PS ebenfalls versenden.

Dann wäre der Prozess automatisiert.

Wenn es mit Appsheet oder ne Webseite in der cloud dann bin ich da auch offen.

Danke euch für „sachdienliche Hinweise“

Marco

• Warum hast du erst eigentlich erst auf englisch geschrieben, wenn das hier ein deutsche Forum ist?

Das geht alles per AppSheet.
    Da kannst du ALLES automatisieren, du brauchst einfach nur ein Gerät wo du die Seite mit aufrufst. Du kannst PDFs generieren, automatisch email senden, auf Daten, die ein Kunde in der App/Website eingibt reagieren usw. Und das alles entweder per App oder Website. ;)

Schau dir ein paat Tutorials an und du wirst es alleine schaffen. Die Raspberry Pi Bastellösung würde ich nicht in einem AirBNB "Betrieb" einsetzen ;)

Well in my humble opinion, of course without offending anyone who thinks differently from my point of view, but also by looking into this matter in a different way and without fighting and by trying to make it clear and by considering each and every one's opinion, I honestly believe that I completely forgot what I was going to say.

• Danke für die kompetente Antwort. Cool.

Ich habe ja alles fertig.

Brauche nur die fehlenden Daten.

Also bei Appsheet bekommt man die Webseite und kann da ein Formular hinterlegen? Und wenn alles eingegeben wird, wie kommen die Daten dann in mein Script?

• Nein, AppSheet kannst du also Komplettlösung verwenden, ohne irgendwelche Scripte.

Im Grunde möchtest du doch nur einen relativ kleinen Prozess digitalisieren bzw automatisieren. Das kannst du heutzutage super einfach und schnell per Low-Code Now-Code Plattformen wie AppSheet umsetzen. Es bedarf etwas an Einarbeitungszeit, wenn man das System einmal verstanden hat ist es super easy.

Hier findest du Templates: https://www.appsheet.com/Templates. Die kannst du online ausprobieren. Wenn dir eines gut gefällt und es deinem Usecase nahe kommt, kannst du es kopieren und nach deinen Wünschen anpassen. ;)

• Selbstverständlich...und noch viel mehr ;)

Participate now!

Don’t have an account yet? Register yourself now and be a part of our community!